• De afgelopen jaren hebben wij jullie in de ledenvergaderingen en in de Voetzoeker bijgepraat in het traject van samenwerking met SDOUC. Ook hebben we samen de werkwijze en het eenzijdig verleggen en afbreken van de koers van SDOUC gedeeld. Er was volop steun en inzet van de leden voor het beleid van de club dat zich richt op samenwerking met alle sportclubs en buren in het project “Sportief Buurthuis IJsselweide”. Resultaten zoals het Beachveld en de samenwerking met Estinea mogen er zijn. vv Gendringen is toekomstgericht.

In de afgelopen dagen werd bekend dat Ulftse Boys en SDOUC voornemens zijn gezamenlijk een verkenningsonderzoek uit te voeren naar de opties om de samenwerking tussen de beide clubs te intensiveren. Overigens herkennen we ons absoluut niet in de woorden van de voorzitter van SDOUC in de laatste alinea in het interview in de Gelderlander .

In onze bestuursvergadering van dinsdag 13 april is het samenwerkingsbericht besproken. Dit heeft geleid tot een brief van ons aan de wethouder sportzaken en onze collegae voetbalverenigingen.

Voor ons staat als een paal boven water dat het voetbal in onze gemeente gebaat is bij een beweging waarin we met elkaar kijken naar de toekomst. Op meerdere plekken in onze gemeenten wordt op allerlei mogelijke manieren samengewerkt. Investeringen in de accommodaties worden in de koelkast gezet of juist versneld om hieraan invulling te geven.

Wij willen op korte termijn met alle voetbalclubs en de gemeente aan tafel om te komen tot het gezamenlijk delen van de visie op de toekomst van het voetbal in onze gemeente. Onze clubs zijn er mee gediend dat we in eenzelfde tijdspad, transparant en vanuit een overall visie stappen gaan zetten.

Wij willen met de gemeente, de wethouder sport en de clubs in gesprek om de verkenning van de samenwerkingsmogelijkheden voor voetbal te verkennen. We vertrouwen erop dat u nut en noodzaak van een gedeelde visie deelt om zo samen het gemeentelijke sportbeleid gestalte te geven.

Wij hebben de wethouder sportzaken, de heer Kuster, gevraagd om een dergelijke bijeenkomst te beleggen.

Namens het bestuur,

John Freriks