• De club van 100 heeft als doel om extra voorzieningen te realiseren voor de vv Gendringen. In het verleden zijn er bijv. de speeltoestellen en geluidsinstallatie aangeschaft met de middelen van de club van 100. De huidige voortrekkers hebben aangegeven er mee te stoppen. Tom Robben die de club van 100 tijdelijk bijgestaan heeft, gaf een toelichting tijdens de bestuursvergadering. Via ons nieuwe betaalsysteem kan de incasso gedaan worden als de gegevens actueel zijn. Hierdoor zijn de activiteiten die je vanuit de club van 100 voor de vereniging goed te overzien. In de Nieuwsbrief zal er aandacht aangegeven worden zodat nieuwe mensen deze activiteit met veel enthousiasme kunnen gaan oppakken.

Het schuttersconcours van Wals Wieken en Milt is goed verlopen op ons veld.

OP 12 oktober is er een voorzittersoverleg van alle voetbalverenigingen van de gemeente Oude IJsselstreek. Duurzaamheid is één van de agendapunten. Dit in het kader van de betaalbaarheid van de energierekening van de clubs.

Binnenkort zal de communicatie over het digitaal betalen nog meer vorm gaan krijgen. Het verkrijgen van pasjes e.d. zal dan ook geregeld worden voor bijv. ouders.

In de maand oktober verwachten we dat de gemeente meer duidelijkheid kan gaan geven over het rapport over de fusie van Ulftse Boy’s en SDOUC. Dit is een proces op zich. Als bestuur hebben we regelmatig zowel mondeling als ook schriftelijk bij het college aangedrongen op meer openheid en het betrekken van de andere verenigingen op het sportpark IJsselweide als het fusieproces is zou gaan beteken voor het sportpark IJsselweide. Tevergeefs tot nu toe.

Begin oktober heeft de nieuwe wethouder sportzaken ons en de andere verenigingen op IJsselweide (Atletico, HCOIJ, Scouting, sportief buurthuis IJsselweide) uitgenodigd voor een overleg. Wij gaan ervanuit dat het tweede proces, IJsselweide op een open en gelijkwaardige wijze wordt ingezet.

Datum om een vervolg te geven aan de gesprekken met aanvoerders en leiders om te komen tot een nog betere verdeling van de vrijwilligerswerkzaamheden wordt gepland.

De halfjaarlijkse ledenvergadering wordt vastgesteld op maandag 31 oktober 20.00 uur.

De vrijwilligers stampotbuffet-avond wordt dit jaar gehouden op woensdag 21 december om 18.00 uur in de kantine.

De Nieuwjaarsreceptie is op zondag 8 januari.