• Als vereniging mogen we erg blij zijn dat veel leden van de Rabobank onze club een warm hart toedragen in de Rabo Club support actie. Moniek Bruens mocht namens de Rabobank een cheque van €964,71 overhandigen aan voorzitter John Freriks en misschien levert de mooie foto waarbij onze jeugd op z’n kop gaat nog wel een extra prijsje van €100 op.

In het regelmatige overleg met het bestuur van onze partner SVGG hebben we afgesproken om een aantal zaken te onderzoeken die we samen zouden kunnen doen o.a. EHBO/reanimatiecursus en de vrijwilligers-stamppot-avond.

De buitenschoolse opvang van Humankind, die drie dagen gebruiken van onze accommodatie, hebben de reparatie van Resec aan onze zonwering voor de helft meebetaald, €900. Een mooi gebaar.

De gezamenlijke verenigingen van IJsselweide (Sportief Buurthuis IJsselweide) hebben een kennismakingsgesprek gehad met de nieuwe wethouder sport, mevrouw Ria Ankersmit. De aanwezige verenigingen Atletico ‘73, Scouting, de hockeyclub Oude IJsselstreek, Sportief Buurthuis Oude IJssel streek en vv Gendringen hebben de zorgen rondom de betaalbaarheid van de sport voor de leden met haar gedeeld. Enthousiast werden de plannen van de verenigingen en Sportief Buurthuis besproken en gedeeld. De wethouder gaf aan dat zij in haar beleid ook uitgaat dat sport verenigingen breder moeten zijn dat alleen hun eigen sport, kortom zoals vv Gendringen altijd zegt: “ vv Gendringen meer dan voetballen”.

Nadrukkelijk werd stil gestaan bij het accommodatiebeleid “IJsselweide ”voor de toekomst.

Mochten SDOUC en Ultse Boys tot een fusie over gaan dat heeft dat consequenties voor de accommodatie IJsselweide. Verenigingen willen actief betrokken worden bij de ontwikkeling van dit beleid. De wethouder gaf aan dat er bij het college nu een locatieonderzoek van SDOUC en Ulftse Boys ligt met een drietal opties. Zij geeft aan dat het gemeentebestuur afwegingen moet maken in haar (sport) beleid betreffende alle accommodaties, alle sporten, toekomstig beleid op sport en financieel.

12 oktober is er een voorzittersoverleg geweest van alle voetbalverenigingen in Oude IJsselstreek, KNVB-afvaardiging en de gemeente Oude IJsselstreek. Punten o.a. die uitgewerkt worden zijn: financiering LED verlichting, gezamenlijk inkopen energie, Toelichten werd er door de verenigingen SDOUC/Ulftse Boy’s en Terborg/Silvolde op hun fusieproces. Westendorp vertelde hoe zij van voetbalvereniging getransformeerd zijn naar een omnivereniging.

Agenda van de Algemene Ledenvergadering van maandag 31 oktober werd vastgesteld.