• Woensdag 23 februari jl. bereikte ons het droevige bericht dat Fons Jansen is overleden. Zijn overlijden was volledig onverwacht. Fons kwam ruim 50 jaar geleden in de Huijgensstraat te Gendringen te wonen met zijn, veel te vroeg overleden, vrouw Riet.

In deze wijk werden hun zoons Jürgen en Mike  geboren. Bij de oudste zoon was niet echt sprake van voetbalgenen. Voor Mike daarentegen gold dat echter wel.

Hoewel Fons in de jaren tachtig wel deelnam aan straatvoetbaltoernooien, was hij geen actief voetballer. De geboren Ettenaar kwam echter met grote regelmaat op onze velden. Toen Mike zich doorontwikkelde van een onvoorspelbare linksbuiten, naar een betrouwbare linksback, was Fons vrijwel altijd aanwezig. Als toeschouwer van onze eerste elftal en Mike in het bijzonder heeft hij zo menig thuis- en uitwedstrijd bezocht.

De goedlachse reus leefde fanatiek mee in de periode dat we ons vlaggenschip in de nacompetitie streed om promotie. Ook in de periode dat Mike niet meer in het eerste speelde, bleef Fons de IJsselweide bezoeken.

Met regelmatig stak hij de handen uit de mouwen, zoals hij dat ook deed op andere manier voor onze gemeenschap. We zullen zijn humor en enthousiasme missen. De geboorte van zijn kleindochter Bes eind vorig jaar, maakt het verlies extra wrang.

We wensen Jürgen en Mike heel veel sterkte met dit verlies.

VV Gendringen