• Gendringen 29 april 1934 - Gendringen31 oktober.

De laatste jaren zal éénieder die bij de v.v. Gendringen betrokken is met Alex een kort of een wat langer gesprek gevoerd hebben. Verhalen over vroeger, de buurt, de Klep waar hij groot geworden is, zijn mening over trainers en wat de sterkte en zwakke punten van die trainers waren. Ook de oorlog was een gespreksonderwerp. Zijn eigen voetbalcarrière maar vooral ook zijn muziekleven kwamen uitvoerig aan de orde. Waar en met wie hij gespeeld had en menig anekdote werd er verteld.
    “Social talk” hoorde bij zijn leven.

Voor de v.v. Gendringen heeft Alex ook het nodige betekend. Samen met zijn vrouw Cis hebben ze jarenlang de kantine beheerd. Zijn muzikale kwaliteiten werden hier ook ingezet als huismuzikant bij kantinefeesten. Ook zat hij in de elftalcommissie en bij de schoonmaak van de kantine.

Bij de maandagmorgenploeg, waar naast de nodige werkzaamheden het hele hebben en houden van Gendringen besproken werd, was hij een gewaardeerde vrijwilliger.

Ook bij de ontvangstdienst van tegenstanders en scheidsrechter draaide hij. Onze dameselftallen hebben bijzondere herinneringen aan hem. Alex organiseerde jaarlijks samen met “zijn dames” het ramen zemen. Plezier, verhalen en werkzaamheden gingen hier ook samen.

Zijn eigen voetbalcarrière heeft zich m.n. afgespeeld in de lagere elftallen. Eén wedstrijd heeft hij in het eerste team mogen spelen. Het eerste team was al onderweg naar Aalten maar Alex reisde van Terborg naar Aalten met de trein het team achterna om toch vooral maar een keer in het eerste gespeeld te hebben.

Hopelijk blijft de positieve en opgewekte geest van deze clubman nog lang op IJsselweide rondwaren.

Het bestuur.