• Voetbalschool voor de JO8 tm JO11

Al enige seizoenen biedt de vv Gednringen se samen met het Graafschap-college iedere donderdagmiddag techniektraining aan voor alle JO11, JO12, JO09, JO08-pupillen, met als doel het stimuleren van de technische ontwikkeling van iedere individuele speler van onze vereniging.

De Voetbalschool is vanaf september iedere donderdagmiddag van 15.15 tot 16.15 uur

Een belangrijke doelstelling voor onze club is dat we deze trainingen kosteloos willen aanbieden aan de groep pupillen van v.v. Gendringen. Naar onze mening moet iedere pupil die lid is van v.v. Gendringen in de gelegenheid zijn om deze training te volgen. Het is gebleken dat kinderen door het volgen van de techniektraining nog meer plezier krijgen in het voetbalspel. Kinderen krijgen een betere controle over wat ze met de bal doen, en het gevolg is meer plezier in het spel, waardoor ze  blijven voetballen.

Basis voor deze techniektrainingen is de oefenstof volgens de Wiel Coerver-methode, waarbij we pupillen volgens een circuitmodel basisvaardigheden aanleren, zoals het dribbelen met de bal, aannemen van de bal, passeren van de tegenstander, passen, trappen en schieten!

Een actiefoto tijdens de warming-up van de techniektraining.

De opzet van de techniektraining bestaat uit een programma van verschillende thema’s, met oefenstof zoals dribbelen/drijven, snel voetenwerk (en tussentikken), passen en aannemen van de bal, passeer- en schijnbewegingen, kappen en draaien en afronden (met wreeftrap en koppen).

Als Technische Commissie zijn we heel blij dat we ook dit jaar weer de Voetbalschool kunnen aanbieden. Dit lukt ons met ondersteuning van studenten van de opleiding Sport en Bewegen van het Graafschap College. Deze studenten worden tijdens de trainingen begeleid door leerkrachten van het Graafschap College en natuurlijk de coördinatoren van onze club,  Martin Hendrixen en Jan-Willem Pastoors. Martin Hendrixen en Jan-Willem Pastoors hebben de algehele leiding van de Voetbalschool zijn elke donderdagmiddag het aanspreekpunt voor de ouders, spelers en (jeugd)trainers en zorgen met hun deskundigheid en ervaring voor het bewaken van de kwaliteit van de trainingen.

Het hybride leren is een nieuwe en moderne vorm van opleiding bij het Graafschap College. Het is voor de studenten van de opleiding Sport en Bewegen een manier van opleiden en enorme stimulans om in de praktijk  ervaring op te doen.